Hoppa till huvudinnehåll
Varumärke

Anpassad upplevelse för dina elever som speglar ditt företags behov och varumärkesidentitet.

Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Steg 1

Vi hjälper dig att stärka ditt varumärke. Genom att konfigurera en subdomän som kopplas till Teoricentralen kan dina kunder nå din elevportal via din egen webbadress. Välj de huvudfärger som ska representera ditt varumärke. Dessa färger kommer att användas både i din e-handel och senare i din utbildningsportal.

Steg 2

Anpassa varumärke

Här kan du enkelt ladda upp din logotyp. Vänligen notera att maximal filstorlek inte får överstiga 2 MB. För bästa resultat rekommenderar vi att använda logotypen i högsta möjliga kvalitet, föredraget i formaten SVG eller PNG. Om du väljer att använda ett annat format kommer bakgrunden automatiskt att vara vit och inte transparent.

Detta gör det möjligt för din logotyp att se snygg ut och anpassas smidigt till din webbplats eller plattform. Glöm inte att spara bilden via den gröna knappen åt högersida.

Steg 3

Anpassa bakgrund

Här kan du enkelt ladda upp din bakgrundbild. Vänligen notera att maximal filstorlek inte får överstiga 2 MB. För bästa resultat rekommenderar vi att använda logotypen i högsta möjliga kvalitet. Glöm inte att spara bilden via den gröna knappen åt högersida.

Steg 4

Anpassa välkomstbild

Ladda upp egen välkomstbild som möter eleverna när de loggar in. Tänk på att välja en högupplöst video och i modellen 1:1 (kvadratiskt).

Steg 5

Anpassa Open Graph bild

Open Graph-bilden är den bild som visas när du delar länken till din subdomän på Elevportalen med andra, oavsett om det är på Facebook, Instagram eller till och med när du skickar ett vanligt SMS. Det är den visuella representationen som används för att göra delningen mer attraktiv och informativ. Se till att ha en engagerande och relevant bild för att locka användare och göra delningen mer lockande.

Steg 6

Anpassa favicon

Favicon är en liten bild som används för att identifiera din webbplats. Den syns bland annat när din webbplats listas på sökresultatsidor (till vänster om webbsiderubriken) och på olika menyer, inklusive bokmärkesmenyn när användare sparar din webbsida som ett bokmärke. Favicon är ett viktigt visuellt element som hjälper användare att snabbt känna igen och hitta din webbplats bland andra.

TIPS!
När du väljer bilder, försök att använda så fina och högupplösta bilder som möjligt. Detta kommer att bidra till att stärka ditt varumärke och skapa en bättre upplevelse för dina elever. Högkvalitativa bilder ger en professionell och tilltalande framtoning som kan göra en stor skillnad.

Steg 7

E-handelslogotyp

Ladda upp din egen logotyp för visning i e-handeln. Din logotyp kommer att visas i din e-handel och ge ett professionellt intryck som stärker ditt varumärke.

Glöm inte att spara alla ändringar du gör oavsett steg

Support

Om du stöter på problem eller har frågor som inte besvaras i denna lathund, tveka inte att kontakta vår support:

Vi hoppas att denna lathund har varit till hjälp och att den underlättar hanteringen av rabatter i kassan. Tack för att du använder Teoricentralen!

Fick du svar på din fråga?