Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarPersonal
Lägg till och hantera personal
Lägg till och hantera personal

Den här artikeln visar hur du lägger till en ny medarbetare, hanterar deras information, och tilldelar schema till medarbetaren.

Uppdaterad för mer än 5 månader sedan

Varför vi tar fram denna artikel?

Att effektivt kunna lägga till och administrera personal är avgörande för en smidig verksamhet. Genom att följa denna guide säkerställer du att all personalinformation är korrekt och uppdaterad, samt att alla medarbetare har sina scheman och behörigheter i ordning.

Steg 1 - Skapa ny medarbetare

  1. Navigera till modulen "Personal".

  2. Tryck på knappen "Skapa ny personal".

  3. Fyll i den anställdas uppgifter.

  4. Tryck på "Skapa personal".

Steg 2 - Hantera personlig information

  1. Tryck på "Öppna" vid den anställdas namn för att navigera till deras personliga översiktssida.

  2. Här kan du se och uppdatera följande information:

    • Personnummer (inte obligatoriskt)

    • Förnamn och efternamn

    • Befattning

    • E-post (måste vara unikt)

    • Telefonnummer

    • Adress

  3. Du kan också se när medarbetaren lades till, när profilen senast uppdaterades, och senaste inloggning.

Steg 3 - Presentation till Teoricentralen

Be din personal att fylla i en kort presentation om sig själv. Denna presentation kan användas vid elevbokningar eller för att visa upp personalen för elever. Presentation till Teoricentralen. Det finns även möjlighet för den anställda att ange vilka språk de talar.


Steg 5 - Tilldela schema

  1. Navigera till fliken "Schema".

  2. Se och ändra den anställdas nuvarande planering.

  3. Klicka på den gröna knappen "Generera" för att bekräfta schemat.

Tänk på att du först måste ha byggt ett schema för att sedan kunna ladda upp detta. Tänk även på att du endast kan ladda upp schemat 6 månader framåt. Om du arbetar med olika veckor är det viktigt att placera startdatumet korrekt.

Klicka här för mer information om schemamallar.



Steg 6 - Hantera behörighet

  1. Navigera till fliken "Behörighet".

  2. Se och uppdatera den anställdas behörigheter.

  3. Navigera sedan till fliken "Systembehörigheter"

  4. Se och uppdatera den anställdas behörigheter för åtkomst till Teoricentralen.

Det är viktigt att personalen har rätt behörigheter för att kunna arbeta i Teoricentralen. Felaktiga behörigheter kan leda till att din personal inte kommer åt alla inställningar. Administratörsbehörigheten ger tillgång till hela systemet.

Sammanfattning

Du har nu lärt dig hur man lägger till ny personal genom att skapa en ny medarbetare, hantera deras information, samt tilldela schema och behörigheter. Tack för att du använder Teoricentralen! Om du har frågor eller vill se fler funktioner, tveka inte att kontakta oss. Vi ser fram emot att hjälpa dig med allt vi kan!



Fick du svar på din fråga?